Link Building Ideeën voor Bloggers

Of uw blog nu een marketingtool is voor uw merk of een persoonlijke blog die u bent begonnen met het delen van uw passie, u wilt dat mensen het zien. Voor al het werk dat u in het schrijven en bewerken van reguliere berichten steekt en voor het vinden van de juiste afbeeldingen om deze te laten renderen, heeft u mensen nodig om die berichten te vinden.

En de belangrijkste manier waarop mensen online op zoek gaan naar content zoals die van jou is door te zoeken in Google of andere zoekmachines. Voor de meeste blogs is het voor het verschijnen in de zoekresultaten nodig om wat linkbuilding te doen. Naast en goed webdesign zijn backlinks zeer belangrijk.

Linkbuilding is een van de belangrijkste en moeilijkste onderdelen van SEO. Google ziet links terug naar uw blog als een indicatie dat mensen uw werk leuk vinden en respecteren. Elke externe link van een kwaliteitswebsite is een signaal naar de zoekmachines dat uw website ook kwaliteit is.

Het is vooral omdat linkbuilding het moeilijkste onderdeel van SEO optimalisatie is om het goed te doen dat het zo belangrijk is. Iedereen kan de makkelijke dingen doen; het bouwen van kwalitatief hoogwaardige links is de manier waarop je competitiever wordt.

10 Link Building Ideeën voor Bloggers.

Hier zijn tien linkbuilding strategieën die u kunt gebruiken om de autoriteit van uw blog te stimuleren en vooruitgang te boeken in de zoekmachines.

1. Doe een Quote Roundup Post.
Je hebt zulke berichten gezien. Zij zijn degene die citaten bevatten van een stel verschillende experts over hetzelfde algemene onderwerp. Ze zijn populair voor eindejaarsposten (The Top <Insert Industry> Trends van 2018) of gewoon elke post die probeert een heleboel verschillende tips en inzichten in te pakken op één plaats. We hebben er zelfs een paar gedaan hier bij HostGator.

Beïnvloeders in uw branche zijn vaak bereid hieraan bij te dragen omdat ze een link terugkrijgen naar hun site en de kans krijgen om hun expertise over het betreffende onderwerp te laten zien. Dat komt u ten goede, want ze hebben een veel grotere kans om de post te delen met hun netwerken en/of er in toekomstige berichten op hun eigen website naar terug te linken.

Quote roundup posts garanderen je geen nieuwe links, maar ze zijn een goede manier om andere beïnvloeders te helpen een post op je blog te promoten en zo je inhoud naar een nieuw publiek te brengen. Die extra ogen op uw blog kunnen zich vertalen naar meer volgers en nieuwe relaties, die beide de neiging hebben om te correleren met meer links.

2. 2. Schrijf Gastbijdragen.
Een gastpost is een blogpost die je schrijft voor de blog van iemand anders die waardevol is voor hun publiek. Zolang de andere blog onderwerpen behandelt die relevant zijn voor uw blog en doelgroep, is het een goede gelegenheid om nieuwe mensen te bereiken en een link of twee terug naar uw blog op te nemen. Er zijn zelfs diensten die u hierbij kunnen helpen, zoals Link-able, waar u schrijvers kunt inhuren om u te helpen met gastposts.

Het plaatsen van gastposts kost veel werk – je moet de juiste blogs identificeren om te pitchen, ze overtuigen om je werk te publiceren, en een echt goede post schrijven die hun volgers aanspreekt – en dit alles gratis doen. Maar als je post goed is en de andere blog is een goede pasvorm voor de mensen die je probeert te bereiken, zou je nieuwe volgers en meer verkeer kunnen krijgen in aanvulling op de links die je terug bouwt naar je blog.

Een ding dat echt belangrijk is om te onthouden hier is om voorzichtig te zijn hoeveel je zelf-promotie of link terug naar uw blog in een gastpost. Veel blogs zullen niet de moeite nemen om uw bericht te publiceren als het promotioneel of spam is. Blijf bij één of twee relevante links bovenaan staan, en vermeld uw merk alleen als het natuurlijk zinvol is.

3. 3. Accepteer gastberichten.
Luister naar me – ik weet dat het klinkt alsof dit de beste manier is om andere mensen links op uw site te laten bouwen, maar elk van die mensen zal dan waarschijnlijk uw blog promoten.

Net als bij quote roundup posts, kan dit niet direct een hoop nieuwe links opleveren, maar het zal u helpen om relaties op te bouwen met mensen die meer kans hebben om uw blog te promoten en terug te linken naar uw berichten in de loop van de tijd.

4. 4. Zoek naar Resource Pages.
Veel blogs en bedrijven zullen pagina’s of berichten samenstellen die nuttige bronnen verzamelen die hun lezers zouden kunnen waarderen. Alle pagina’s die dit doen voor websites die net als de uwe zijn, kunnen een kans zijn voor een link.

voorbeeld van een resourcepagina met links

Om dit soort pagina’s te identificeren, denk aan de belangrijkste trefwoorden die beschrijven wat uw website doet en ga op zoek. Als uw blog vol staat met gezonde veganistische recepten, zoek dan naar termen als veganistische blogbronnen, veganistische bloglinks en andere variaties op die termen. Voor elke relevante bronpagina die u vindt, kijk of u contactinformatie kunt vinden voor de webmaster van de site en maak een pitch waarom uw website het verdient om te worden toegevoegd.

zoek google voor resource pagina’s om linkbuilding mogelijkheden te vinden

U mag verwachten dat veel van uw e-mails worden genegeerd. Je reikt in wezen een vreemde de hand en vraagt hen om werk te doen als een gunst voor jou. Maar als u 100 e-mails verstuurt en twee nieuwe links krijgt op websites met een hoge autoriteit, zal de inspanning de moeite waard zijn.

5. 5. Zoek gebroken links.
Gebroken links zijn vervelend voor zowel bezoekers als eigenaars van websites. Elke keer als iemand op een van uw websites klikt, is het een slechte ervaring voor hen.

6. 6. Maak een Statistiek Roundup.
Schrijvers houden van statistieken. Ze zijn een goede, solide manier om elk punt dat ze maken in een artikel of blogpost te ondersteunen. Als zodanig zijn origineel onderzoek en gegevens enkele van de beste soorten inhoud voor het verdienen van nieuwe links. Als je de middelen hebt om origineel onderzoek te maken, doe dat dan zeker. Maar het vereist wel veel werk en de juiste tools en sommige bloggers zijn niet opgewassen tegen de taak.

In dat geval is het op een na beste ding om te proberen bestaande statistieken te verzamelen uw publiek is waarschijnlijk op zoek naar alle op een plaats.

origineel onderzoek voor linkbuilding

Door een groot aantal statistieken samen te brengen op één plaats in een gemakkelijk toegankelijk formaat, geef je waarde aan de mensen (inclusief schrijvers) die op zoek zijn naar die informatie. Als schrijvers de status die ze zoeken op uw website vinden – zelfs als u niet degene bent die het heeft veroorzaakt – bent u misschien degene die die link verdient.

Let op: veel schrijvers zullen de link die u opneemt terug volgen naar de originele bron om de authenticiteit ervan te controleren en zullen die link liever gebruiken in hun post. Maar laat dat u er niet van weerhouden om die link terug te nemen naar de bron – een stat die niet terug naar de bron wijst is minder betrouwbaar (en trekt minder snel links aan).

In sommige gevallen zal die stat echter achter een formulier zitten of gedeeld worden in een formaat dat minder gebruiksvriendelijk is dan uw bericht, wat het teruglinken naar uw blogbericht de betere keuze maakt voor hun lezers. Dit is vooral waar als u een manier vindt om waarde toe te voegen, zoals met de handige grafische HelpScout die is opgenomen in hun statistieken roundup.

7. 7. Creëren en uitreiken van Awards.
Weet je wat er gebeurt als een persoon of bedrijf bericht krijgt dat ze een award hebben gewonnen? In de meeste gevallen willen ze het tenminste bekend maken. Ze kunnen erover schrijven op hun blog, een persbericht sturen of hun overwinning promoten op al hun social media kanalen – kortom, een heleboel links en promotie terugsturen naar de bron.

Om duidelijk te zijn, bekende merken of awards hebben meer kans om die reactie te krijgen, maar zelfs weinig bekende merken of blogs die awards creëren kunnen een vergelijkbare reactie krijgen, simpelweg omdat mensen graag awards krijgen. Het geeft hen iets om over op te scheppen en te wijzen als bewijs dat ze het goed doen.

Waarom maak je niet je eigen award? Geef het een pittige naam (mogelijk een die klinkt als uw blog) en ga op zoek naar andere blogs, beïnvloeders, bedrijven, of mensen in uw niche waarvan u denkt dat het winnaars moeten zijn. Maak een logo (of huur een grafisch ontwerper in om dit te doen) en moedig hen aan om het op hun website te plaatsen. Het zal u zowel links als algemene goodwill in de gemeenschap opleveren.

8. 8. Schrijf beoordelingen of productvergelijkingen.
Welk onderwerp u ook behandelt op uw blog, er zijn waarschijnlijk enkele producten die uw lezers als relevant beschouwen. En productreviews en -vergelijkingen zijn zeer nuttig voor lezers die er zeker van willen zijn dat ze de juiste keuze maken bij de beslissing welk product ze willen kopen. Ze kunnen altijd zien wat de merken achter de producten te zeggen hebben op hun eigen website, maar dat is voor hen minder waard dan onbevooroordeelde informatie van een derde partij.

Iemand met een fotoblog heeft lezers die geïnteresseerd zijn in informatie om hen te helpen de juiste camera te kopen. Het is geweldig om hen te wijzen op een specifieke camera die je hebt gebruikt en kent, en om alles uit te leggen wat goed werkt en alle kleine (of niet zo kleine) dingen die niet goed werken, is precies wat ze moeten horen voordat ze kopen. Nog beter, als je drie soortgelijke camera’s hebt uitgeprobeerd en kunt uitleggen hoe ze verschillen en hoe hun relatieve sterke en zwakke punten zijn, geef je drie keer zoveel informatie om mensen te helpen bij het nemen van een beslissing.

Niet alleen zullen uw reviews of productvergelijkingsberichten waarde bieden aan mensen in uw doelgroep, maar ze zullen waarschijnlijk ook links aantrekken. De merken die deze producten verkopen hebben er belang bij om te linken naar eventuele positieve beoordelingen van hun producten. En elke schrijver die werkt aan inhoud waarvan hij weet dat die waardevol is voor zijn lezers, zoals bijvoorbeeld een blogbericht over hoe je als fotograaf aan de slag gaat, zal een goede reden hebben om terug te linken naar je gedetailleerde bericht.

9. Gebruik de wolkenkrabbertechniek.
De zoekresultaten zijn een competitie en sommige trefwoorden zijn veel competitiever dan andere. Als u trefwoorden kunt identificeren die relevant zijn voor uw onderwerp, maar op dit moment alleen maar glansloos of lichtelijk goede inhoud hebben in die topspots, dan is dat een trefwoord waar u gemakkelijk mee kunt concurreren.

De wolkenkrabber techniek gaat over het vinden van die top ranking blog berichten die niet zo goed zijn als uw inhoud, dan is het creëren van een echt geweldig blogbericht dat is natuurlijk beter.

Als u uw geweldige blogpost eenmaal klaar hebt en gepubliceerd, kunt u de websites bereiken die een link hebben naar de middelmatige inhoud die op dit moment in de ranglijst staat en hen aanraden om te overwegen die link te vervangen door uw grondigere en nuttigere inhoud. Als de originele post duidelijke fouten bevat of verouderd is, zorg er dan voor dat je dat in je geval opneemt.

10. 10. Maak verbinding met andere Bloggers.
Je zult merken dat een paar van de eerdere aanbevelingen op deze lijst prioriteit geven aan het opbouwen van relaties. Dat komt omdat relaties een groot deel van linkbuilding zijn. Mensen hebben minder kans om te linken naar een vreemdeling van een blog waar ze nog nooit van gehoord hebben dan naar iemand met wie ze contact hebben gehad en waarvan ze weten dat het legitiem is. Als u andere bloggers in uw ruimte re-tweet, hun inhoud deelt, commentaar achterlaat op hun blog of manieren vindt om met hen samen te werken – dan komt u op hun radar.

Als ze u eenmaal kennen, zullen ze waarschijnlijk meer aandacht besteden aan uw inhoud en deze delen of er een link naar plaatsen wanneer ze onder de indruk zijn van wat u hebt geschreven of weten dat de link iets waardevols zal toevoegen aan hun bericht.

Dit is een lang spel. Je kunt jezelf niet vandaag aan een blogger in je ruimte voorstellen en morgen een link verwachten, maar als je nu al relaties begint op te bouwen en deel gaat uitmaken van de grotere gemeenschap, zal dat na verloop van tijd zijn vruchten afwerpen.

Conclusie

Geen van deze strategieën is bijzonder eenvoudig. Ze vereisen allemaal een tijdsbesteding en een aantal belangrijke werkzaamheden. Maar als u wilt dat uw potentiële lezers uw geweldige blogberichten vinden, is dit soort werk het verschil tussen alleen gevonden worden door degenen die u al kennen, en verschijnen in de zoekmachines voor de onderwerpen die u behandelt.