De domeinautoriteit van uw website te verbeteren

Domain Authority (DA) is een website-metriek ontwikkeld door Moz . Het is een van de belangrijkste cijfers die SEO’s kennen. Hoe groter uw DA, hoe groter de kans dat u veel verkeer en een hoge rang heeft.

Is domeinautoriteit iets dat u kunt veranderen, of is het onveranderlijk en onveranderbaar? Ik ben ervan overtuigd dat er praktische dingen zijn die u kunt doen om dit belangrijke nummer te verbeteren.

Maar voordat we bespreken hoe u uw DA kunt verbeteren, zijn er een paar dingen die u moet weten:

Domeinautoriteit of DA

Laat me eerst een paar belangrijke feiten over DA delen. Deze informatie helpt u beter te begrijpen hoe u uw DA naar boven kunt verplaatsen:

Domeinautoriteit is gebaseerd op veel factoren. In de eerste plaats zijn dit echter factoren voor het linkprofiel, zoals hoeveel achterwaartse links naar uw website verwijzen en hoe gezaghebbend die sites zijn.
Het is erg moeilijk om een ​​DA-nummer van 100 te behalen. Sites zoals Facebook en Google hebben het, dus wees niet teleurgesteld als je nooit 100 hebt gehaald.
DA is moeilijk direct te beïnvloeden. U kunt uw DA-score niet wijzigen zoals u uw metatags kunt wijzigen.

 

Dus, hoe verbeter je je DA?

Hoe u uw domeinautoriteit kunt verbeteren

We zijn tot de vraag gekomen die dit artikel probeert te beantwoorden: hoe verbeter je je DA ?

Het verbeteren van uw linkprofiel is een cruciaal probleem dat ik eerder in detail heb besproken.

Om een ​​goed linkprofiel te hebben, moet je op het meest basale niveau twee dingen doen:

Weg met slechte links.

Krijg goede links.

Laten we de eerste behandelen: slechte koppelingen verwijderen. Dit is vrij eenvoudig. U vraagt ​​om verwijdering van deze links en als dat niet lukt, wijst u ze af. Gedaan.

Hoe zit het met de tweede – goede links krijgen? Realistisch gezien heb je twee opties. Optie 1 is dat u gebruik maakt van de diensten van een SEO-bureau dat relaties heeft met websites en schrijvers die legitieme backlinks van hoge kwaliteit kunnen beveiligen. Dit is een goede optie, maar het is duur en brengt risico’s met zich mee.

Optie 2 is om een ​​site te maken met waardevolle informatie die links oproept vanwege de geweldige eigenschappen ervan. Dat, mijn vrienden, is contentmarketing.

Wat ik heb gevonden, is dat contentmarketing de oplossing is om DA te behalen. Hoewel ik je nog steeds een lijst geef van dingen die je kunt doen om je DA op te krikken, wil ik de belangrijkste factor benadrukken: je verbetert je DA door contentmarketing goed te doen.

Laten we dus de 5 dingen die u kunt doen om uw DA te verbeteren nader bekijken:
Stap 1: Zorg ervoor dat uw technische SEO aanwezig is

Bijwonen van alle technische aspecten van SEO is absoluut belangrijk als basis. Het is misschien niet sexy om je robots.txt te optimaliseren of een URL-structuur in kaart te brengen, maar zonder deze belangrijke functies heb je geen effectieve SEO. Allereerst. Technische SEO vormt de kern van een DA-verbetering.

Zoals Moz uitlegt, om je DA te verbeteren, moet je je algehele SEO verbeteren, en dat omvat alle details die SEO’s kennen en waarderen – sitestructuur, navigeerbaarheid, breadcrumbs, URL-structuur, metatags, header-tags, aantal woorden, zoekwoorden, alt tags, etc. SEO en contentmarketing hebben elkaar nodig. Ze gaan eigenlijk samen .

Zorg ervoor dat uw SEO op orde is voordat u verder gaat in het nastreven van een hogere DA.
Stap # 2: maak veel koppelbare inhoud

Nu komen we in iets dat een directere impact heeft op DA – uw inhoud.

Om contentmarketing te hebben, moet je heel veel koppelbare content hebben. Wat ik doe, is bijna elke dag artikelen of infographics maken. Dat is veel output, aangezien mijn artikelen meer dan 1000 woorden bevatten , mijn infographics groot zijn en mijn gidsen meer dan 10.000 woorden bevatten.

Dit is een heleboel inhoud, maar ik heb gezien dat het op grote manieren zijn vruchten afwerpt. Content drijft mijn bedrijf. Het vormt de kern van wat ik doe. Ik zou niet het succesniveau hebben waar ik nu van geniet, ware het niet dat ik zo hard heb gewerkt om heel veel inhoud te produceren.

Het is natuurlijk niet alleen inhoud die links aandrijft. Het is eersteklas inhoud met kracht, autoriteit en waarde. Er is geen industrie die zo saai is dat het geen boeiende inhoud kan produceren . Mijn bron over contentmarketing zal uitleggen hoe je dit kunt doen.
Stap 3: Ontwikkel een sterke interne koppeling

Vaak over het hoofd gezien in de rage over “hoogwaardige backlinks” is het bouwen van hoogwaardige interne backlinks. Ik kan het belang van interne links niet genoeg benadrukken. (Zie wat ik daar deed? Dat is een interne link.)

Interne koppeling vormt een krachtig netwerk binnen uw site dat zowel de gebruiker als de zoekmachines ten goede komt die uw site crawlen en indexeren. Een site zonder interne links is als een verzameling kiezelstenen – losgekoppeld en zwak. Maar een site met een sterke interne koppeling verandert die kiezels in beton – onderling verbonden en onbreekbaar.

Het mooie van meer inhoud is dat je meer inhoud hebt om naar te linken. En hoe meer u intern linkt, hoe groter uw vermogen om een ​​dicht en krachtig sitenetwerk te creëren.
Stap # 4: verwijder regelmatig giftige backlinks

SEO is niet alleen glorie en grootsheid. Er is de kern van het doorbladeren van spreadsheets en het uitvoeren van geestdodend repetitief werk.

Het is niet makkelijk, maar het is het waard. Je moet je giftige backlinks verwijderen. Af en toe moet je in je linkprofiel graven, de spamachtige links vinden en ze verwijderen.

U zult een enorm concurrentievoordeel behalen door uw linkprofiel regelmatig op te schonen. In mijn ervaring is dit niet iets dat de meeste webmasters met enige regelmaat doen. Natuurlijk zie ik dat webmasters wraak nemen, maar het is pas nadat ze de inzinking van een algoritme-penalty of de hartverscheurende ervaring van een handmatige penalty hebben ervaren.

Wacht niet tot een penalty je treft om je linkprofiel op te schonen. Doe het af en toe en blijf het maandelijks of tweemaandelijks doen.

Uitleggen hoe giftige backlinks te verwijderen valt buiten het bestek van dit artikel, dus laat me je wijzen op enkele bronnen. Deze Quick Sprout Traffic University-video helpt je te begrijpen of je een boete riskeert, en dit artikel over boeteterugwinning laat je precies zien wat je moet doen om je linkprofiel op te schonen (zelfs als je niet bent gestraft) .

Dit is de enige manier om een ​​netjes linkprofiel te hebben – regelmatig opschonen. Je kunt de meest geweldige link-backs bouwen die de wereld ooit heeft gezien , maar als je profiel vol spamachtige backlinks staat, zul je niet het succes ervaren dat je wilt van contentmarketing. Uw DA blijft laag.
Stap # 5: wees geduldig

Als je precies doet wat ik in de bovenstaande stappen heb uitgelegd, zal je DA stijgen. Een van de factoren die niet veel aandacht krijgt in discussies over een hogere DA, is de domeinleeftijd.

Over het algemeen geldt: hoe ouder het domein, hoe hoger de autoriteit. Ik onderzocht het linkprofiel van een website en ontdekte enkele historische domeinen. Deze historische domeinen hadden hoge DA-niveaus.

domain age

Om de leeftijd van een domein te achterhalen, kunt u de gratis Domain Age Tool van Webconfs.com gebruiken.

Domeinleeftijd vertaalt zich echter niet automatisch in domeinautoriteit. Als het domein in verval raakt, verouderde SEO-technieken gebruikt, nieuwe inhoud mist of een ruw koppelingsprofiel opbouwt, verliest het zijn DA.

Terwijl u contentmarketing nastreeft, zult u geleidelijk uw DA zien stijgen. Mijn punt is dat het tijd kost. Wees geduldig. SEO-overwinningen gebeuren niet op een dag. Ze gebeuren op de lange termijn.

Conclusie

Elders op internet vindt u veel inhoud waarin wordt uitgelegd hoe u uw DA moet verbeteren. Een deel ervan is redelijk goed .

Maar het meeste mist het hele punt. Je kunt niet simpelweg je DA verbeteren door dit te negeren en dat aan te passen. In plaats daarvan moet je naar het grotere plaatje van de hedendaagse SEO kijken : het is contentmarketing . En u kunt alleen winnen op de andere gebieden – domeinautoriteit, verkeer, organische zoekresultaten en ranking – door u te concentreren op uw inhoud.

Betere inhoud betekent beter al het andere. U kunt uw domeinautoriteit verbeteren. Het draait allemaal om uw inhoud.